powrót na stronę główną

I semestr 2008/2009

 

 W E    W R Z E Ś N I U   2008

OBSZAR:

1.      1.Promocja zdrowia i profilaktyka.

2.      2. Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystania.

ZADANIA

1.      1.Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, zachowywania się w autobusie szkolnym (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy zapoznali uczniów z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicy.

A. Matukin-Pakuszyńska wykonała gazetkę "Ruch Drogowy", wyjaśniła uczniom 10 zasad młodego piechura.

I. Brzeżańska omówiła zasady bezpiecznej drogi do szkoły, zapoznała uczniów z zasadami gry "Poznajemy znaki drogowe".

2.      2. Zapoznanie z regulaminami, wyrabianie poczucia odpowiedzialności, integracja grupy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul zapoznała uczniów z regulaminami świetlicy, stołówki szkolnej i autobusu szkolnego, prowadziła zabawy integracyjne - moje imię... , co lubię itp.

A. Matukin-Pakuszyńska przeprowadziła z uczniami zabawy integracyjne: znam imiona, co lubi robić moja koleżanka, kolega;rozmawiała z uczniami nt. bezpieczeństwa w szkole i świetlicy.

I. Brzeżańska zapoznała uczniów z regulaminami.

D. Kondziela rozmawiała z uczniami nt. jak bezpiecznie i miło spędzać czas w świetlicy; zapoznała uczniów z regulaminami, wyjaśniła pojęcie "obowiązek", przeprowadziła z uczniami zabawy integracyjne.

3.      3. Organizacja czasu wolnego - "Ciekawie i pożytecznie" (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul rozmawiała z uczniami nt. spędzania wolnego czasu podczas wakacji i roku szkolnego.

A. Matukin-Pakuszyńska wysłuchała swobodnych wypowiedzi uczniów nt. jak spędzam wolny czas w soboty, co lubię robić najbardziej.

4.      4. "Wakacje - letnie wędrówki i przygody" - zajęcia teoretyczne (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul wysłuchała opowieści dzieci nt. nowo poznanych miejsc - wspomnienia z wakacji.

A. Matukin-Pakuszyńska rozmawiała z uczniami nt. minionych wakacji, przeprowadziła pogadankę nt. atrakcji turystycznych w Polsce.

I. Brzeżańska rozmawiała z uczniami nt. "jak spędziliśmy wakacje", malowała z uczniami "Wakacyjny krajobraz".

5.      5. Zdrowe i smaczne skarby jesieni - stoisko spożywcze (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Od 30. 09. rozpoczął się kiermasz z kanapkami pełnymi "jesiennych smakołyków" oraz ciastami i ciasteczkami z ukrytymi "skarbami jesieni" (orzechy, rodzynki, jabłka, śliwki). Można było również spróbować szaszłyków owocowych, deserów z galaretek oraz piętrowych kanapeczek. Dochód z kiermaszu166, 47 PLN został w całości przeznaczony na potrzeby schroniska dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie

PONAD TO

30. 09. 2008 w Dniu Chłopaka wychowawczynie świetlicy złożyły życzenia wszystkim chłopakom. S. Wojciechowska-Szul przygotowała dla każdego chłopca słodki poczęstunek.

ZADANIA CAŁOROCZNE

1.      1.Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

2.      2.We wrześniu przeprowadzono wiele konkursów tematycznych: skoków na skakance, kręcenia hula-hop, "parząca łyżeczka", konkursy plastyczne o tematyce jesiennej. Uczniowie byli nagradzani na bieżąco słodkimi upominkami i drobnymi gadżetami.

3. Opieka nad gazetkami:

  1. "Wieści świetlicowe" - zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy, (odp. D. Kondziela),
  2. gazetka informacyjna w świetlicy - na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
  3. gazetka z aktualnościami - nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym: przygotowano gazetkę tematyczną o jesieni (odp. D. Kondziela), przygotowano gazetkę o poruszaniu się po ulicy (A. Matukin-Pakuszyńska),
  4. minigaleria - zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).
  1. Uzupełniliśmy wystrój świetlicy szkolnej o elementy dekoracyjne o tematyce jesiennej (dekoracje sufitu, wykonanie jesiennego drzewa i portretu "Pani Jesieni"-  S. Wojciechowska-Szul, I. Brzeżańska.
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma, opracowania naukowe itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności.
  4. Pozyskiwanie sponsorów - wychowawcy świetlicy włączyli się do przygotowania kiermaszu, z którego dochód został przeznaczony na cele statutowe schroniska dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie.

7.      8. "Świat sztuki" - zajęcia z elementami arteterapii - I. Brzeżańska przeprowadziła zajęcia tematyczne, wprowadzające w zagadnienia sztuki; zapoznała uczniów z różnorodnymi technikami i materiałami plastycznymi.

8.      9. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie - w dniach 30. 09. - 3. 10. 2008 D. Kondziela przeprowadziła w świetlicy szkolnej kiermasz, z którego dochód został przeznaczony na potrzeby w/w schroniska.

9.      10. Taniec nowoczesny z elementami jogi - cykl zajęć - A. Matukin-Pakuszyńska dokonała wyboru grupy, repertuaru i sali do ćwiczeń; ustalono również terminy zajęć dogodne dla uczniów z różnych klas.

10.  11. Realizacja kampanii "Szkoła bez przemocy":

-         - ustalenie zakresu i tematyki działań,

-         - przydzielenie zadań konkretnym osobom,

-         - wysłanie formularza zgłoszenia,

-         - uczestnictwo w czacie internetowym z ekspertem p. Martą Wojtas  z Fundacji "Dzieci Niczyje" pt. "Jak sobie radzić z przemocą w Internecie?"; w czacie wzięły udział uczennice klasy V A: Weronika Wolny, Klaudia Obara pod kierunkiem S. Wojciechowskiej-Szul - przybrany nick "JAN" (zapis czata znajduje się w segregatorze "Szkoła bez przemocy"),

11.  12. Realizacja programu "Super Wiewiórka" - D. Kondziela zapoznała uczniów z założeniami programu i jego celami.

PROGRAMY AUTORSKIE

1.      1."Bądź sobą" - A. Matukin-Pakuszyńska

2.      2."Mały Ratownik" - S. Wojciechowska - Szul

3.      3."Mały Hubert" - A. Matukin-Pakuszyńska, S. Wojciechowska - Szul

4.      4."Radość tworzenia - spotkania z wyobraźnią" - D. Kondziela

5.      5."Chcesz żyć zdrowo - odżywiaj się prawidłowo" - D. Kondziela

W ramach wszystkich programów autorskich odbyły się zajęcia wprowadzające w tematykę programów, została omówiona ich specyfika i główne cele.

 

W   P A Ź D Z I E R N I K U   2008

OBSZAR:

1.      1.Promocja zdrowia i profilaktyka.

2.      2.Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystania.

ZADANIA

1. Jesień - zajęcia tematyczne, plastyczne (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul wykonywała z uczniami prace plastyczne nt. jesieni, kolorowała obrazki o tematyce jesiennej.

A. Matukin-Pakuszyńska malowała z uczniami farbami ilustracje związane z porą roku.

I. Brzeżańska malowała z uczniami farbami "Jesienne Krajobrazy".

2. Obchody "Dnia Ochrony Zwierząt" 3. 10. 2008 (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul czytała z uczniami ciekawostki z "Leksykonu Zwierząt", przedstawiła gatunki chronione, obejrzała z dziećmi film przyrodniczy "Trud wychowania".

A. Matukin-Pakuszyńska przedstawiła uczniom zwierzęta pod ochroną, a później zaproponowała im wykonanie prac plastycznych pt. "Zwierzęta pod ochroną".

I. Brzeżańska oglądała z dziećmi film pt. "Dinozaury", rozwiązywała zagadki przyrodnicze.

15. 10. 2008 - odbyło się w świetlicy szkolnej spotkanie z leśniczym, p. Maciejem Dypłaczem z Nadleśnictwa Opole-Malina, który opowiedział o korzyściach wypływających z bliskiego sąsiedztwa lasów, zwierzętach i roślinach żyjących w lasach, a także zagrożeniach doprowadzających do ich systematycznego niszczenia. Następnie odpowiadał na liczne pytania uczniów.

3. Poznanie różnorodnych technik plastycznych z wykorzystaniem "skarbów jesieni" (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul wykonała z uczniami portret "Pani Jesieni" z jesiennych liści, a także ludziki i zwierzęta z kasztanów i żołędzi.

I. Brzeżańska wykonała z uczniami postacie i zwierzęta z kasztanów.

4. Obchody "Dnia Edukacji Narodowej" (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul wyjaśniła uczniom genezę święta, wykonywała z nimi laurki dla nauczycieli.

A. Matukin-Pakuszyńska wysłuchała swobodnych wypowiedzi uczniów nt. "kim dla mnie jest nauczyciel?" - rola autorytetów.

I. Brzeżańska oglądała z uczniami film o Janie Pawle II - nauczycielu.

5. Aktywna walka ze złymi emocjami - "drzewo pomocy", zajęcia tematyczne (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

S. Wojciechowska-Szul przeprowadziła z uczniami rozmowy nt. do kogo mogą zwrócić się o pomoc na terenie szkoły.

A. Matukin-Pakuszyńska również przeprowadziła z uczniami rozmowy nt. do kogo mogą zwrócić się o pomoc na terenie szkoły, wypisała te osoby, przygotowała uczniów do wykonania "drzewa pomocy".

Inauguracja akcji "Z kulturą za pan brat" - konkurs "Mistrz Grzeczności" (odpowiedzialna A. Matukin-Pakuszyńska).

8. 10. 2008 - A. Matukin-Pakuszyńska zainicjowała konkurs "Mistrz Grzeczności", wykonała tablice konkursowe, przeprowadziła zajęcia tematyczne, których efektem było wykonanie prac indywidualnych nt. "magicznych słów".

PONAD TO

1.      1.31. 10. 2008 - odbyły się w świetlicy obchody Halloween. S. Wojciechowska-Szul zorganizowała kiermasz ze strasznymi słodyczami (wampirki, utopce, oko Saurona, serce mumii, straszaczki, duszki black&white); zorganizowała także quiz z nagrodami, czytała legendy o opolskich utopcach, strzygach i innych strachach.

2.      2. 3. 10. 2008 - A. Matukin-Pakuszyńska zainicjowała akcję segregacji i zbierania surowców wtórnych na terenie szkoły (puszki, plastik, makulatura), której jest koordynatorem.

3.      3. Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzili z uczniami pogadanki nt. kradzieży.

4.      4. 29. 10. 2008 odbył się konkurs dla szkół Opola org. przez MDK w Opolu "Twoje zdrowie w Twoich rękach" pod patronatem Prezydenta Miasta Opola. W konkursie udział wzięły uczennice klasy II c: Wiktoria Brzezińska, Kinga Szewczuk, Malwina Wicher, Natalia Piasecka, które utworzyły zespół "Dzikie Koty". Zespół wykonał piosenkę z tekstem p. D. Kondzieli, która przygotowywała uczennice do występu. "Dzikie koty" otrzymały wyróżnienie.

ZADANIA CAŁOROCZNE

1. Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

2.      2. W październiku przeprowadzono wiele konkursów tematycznych: skoków na skakance, kręcenia hula-hop, "parząca łyżeczka", konkursy plastyczne o tematyce jesiennej, quiz tematyczny o Halloween.

Uczniowie byli nagradzani na bieżąco słodkimi upominkami i drobnymi gadżetami.

Pod koniec miesiąca rozpoczęły się przygotowania do konkursu "Polska - Moja Ojczyzna" i VIII Festiwalu Mikołajkowego.

  1. Opieka nad gazetkami:

"Wieści świetlicowe" - zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy, (wszyscy wychowawcy świetlicy),

gazetka informacyjna w świetlicy - na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),

gazetka z aktualnościami - nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym: przygotowano gazetkę tematyczną o jesieni (odp. D. Kondziela), przygotowano gazetkę o poruszaniu się po ulicy (A. Matukin-Pakuszyńska),

minigaleria - zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie z programem wychowawczym świetlicy szkolnej(odp. I. Brzeżańska).

  1. Uzupełniliśmy wystrój świetlicy szkolnej o elementy dekoracyjne o tematyce jesiennej ( S. Wojciechowska-Szul, I. Brzeżańska).
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie

z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma, opracowania naukowe itp.).Wykonano proste doświadczenia fizyczne.

  1. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków (np. "Detektyw Pozytywka"); rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności.

Wychowawcy przygotowywali uczniów do konkursów o różnorodnej tematyce.

  1. Pozyskiwanie sponsorów - S. Wojciechowska-Szul zorganizowała kiermasz z okazji Halloween, z którego dochód - 75, 30 PLN - został przeznaczony na rzecz świetlicy.

8.      8. "Świat sztuki" - zajęcia z elementami arteterapii - I. Brzeżańska zapoznała uczniów z różnorodnymi technikami i materiałami plastycznymi, które wykorzystano do tworzenia prac o tematyce jesiennej.

9.      9. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie - n-l monitorujący współpracę został oddelegowany w październiku do prowadzenia zajęć dydaktycznych z klasą II c.

10.  10. Taniec nowoczesny z elementami jogi - cykl zajęć - A. Matukin-Pakuszyńska ćwiczyła z uczniami elementy układu choreograficznego (23 osoby).

11.  11. Realizacja kampanii "Szkoła bez przemocy":

-         - zapoznanie nauczycieli z regulaminem przystąpienia do programu grantowego,

-         - zapoznanie się z zapisem czata internetowego nt. roli Samorządu Uczniowskiego.

12.  12.Realizacja programu "Super Wiewiórka" - D. Kondziela została oddelegowana do prowadzenia zajęć dydaktycznych w klasie II c.

PROGRAMY AUTORSKIE

1."Bądź sobą" - A. Matukin-Pakuszyńska - przeprowadziła z uczniami zajęcia tematyczne: "na co mam wpływ w swoim życiu?", "jak moje zachowanie wpływa na innych?", bezinteresowna pomoc.

2."Mały Ratownik" - S. Wojciechowska - Szul - przeprowadziła zajęci nt. jak zachować się w przypadku krwawienia z nosa?, zapoznała uczniów z najważniejszymi numerami telefonów alarmowych.

3."Mały Hubert" - A. Matukin-Pakuszyńska, S. Wojciechowska - Szul - w ramach działalności klubu odbyło się spotkanie z leśniczym p. Marcinem Dypłaczem.

4."Radość tworzenia - spotkania z wyobraźnią" - D. Kondziela została oddelegowana do prowadzenia zajęć dydaktycznych w klasie II c.

5."Chcesz żyć zdrowo - odżywiaj się prawidłowo" - D. Kondziela została oddelegowana do prowadzenia zajęć dydaktycznych w klasie II c.

 

W   L I S T O P A D Z I E   2008

OBSZAR:

1.      1.Tradycja i ceremoniał.

ZADANIA

1.      1. Kształtowanie szacunku dla godła i symboli narodowych - baśnie, legendy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

D. Kondziela rozmawiała z uczniami nt. symboli narodowych i okazywaniu im szacunku - jak zachowujemy się podczas śpiewania hymnu narodowego. Wykonała z uczniami rysunki związane z ojczyzną. Przeprowadziła rozmowy nt. sposobów spędzania świąt narodowych, udziału w imprezach organizowanych przez władze miasta. Przygotowywała uczniów do udziału w konkursie "Polska - moja Ojczyzna".

A. Matukin-Pakuszyńska rozmawiała z uczniami nt. skąd się wzięły barwy na polskiej fladze, dlaczego orzeł jest na godle; przeprowadziła pogadankę nt. powstania Państwa Polskiego.

I. Brzeżańska kolorowała z uczniami rysunki o tematyce narodowej, rozwiązywała zagadki rysunkowe oraz wykonała wyklejankę - godło.

S. Wojciechowska-Szul rozmawiała z uczniami nt. symboli narodowych; wykonywała projekty przygotowujące uczniów do konkursu. Rozmawiała z uczniami nt. obchodów Dnia Niepodległości w Opolu.

2.      2. Poznanie środowiska lokalnego - mój region, moja miejscowość - baśnie i legendy opolszczyzny (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy zapoznawali uczniów ze zbiorem legend i baśni opolszczyzny ze zbioru autorstwa p. prof. D. Simonides. Później wykonywali z uczniami ilustracje do w/w oraz wysłuchiwali swobodnych wypowiedzi uczniów, komentarzy do usłyszanych opowieści.

D. Kondziela wykonywała z uczniami rysunki związane z regionem, miastem rodzinnym

3. Konkurs międzyszkolny - "Polska - moja Ojczyzna" (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy - D. Kondziela).

6. 11. 2008 w "Naszej Szkole" odbyła się kolejna edycja konkursu plastycznego dla szkół Opola i okolic.

Uczennice, przygotowane przez p. D. Kondzielę zajęły:

I miejsce, kat. prac indywidualnych klas I-III - Karolina Listowska kl. II a,

I miejsce, kat. prac zbiorowych klas I-III - Katarzyna Knapik, Ewelina Atłachowicz kl. II a.

4. Zorganizowanie obchodów Andrzejek w świetlicy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy bawili się wraz z uczniami przy tradycyjnych wróżbach andrzejkowych, konkursach i czytaniu "strasznych" opowieści.

S. Wojciechowska-Szul zorganizowała kiermasz andrzejkowy (ciasteczka nietoperze, robalki, żabki itp.) z którego dochód - 73 PLN - został przeznaczony na potrzeby świetlicy szkolnej.

5. Przygotowanie do Festiwalu Piosenki Mikołajkowej (odpowiedzialna A. Matukin-Pakuszyńska).

A. Matukin-Pakuszyńska przeprowadziła szereg prób z uczniami (12 osób) biorącymi udział w eliminacjach szkolnych i pozaszkolnych do Festiwalu.

7. 11. 2008 odbył się etap szkolny, który wyłonił uczestników kolejnego etapu.

Do półfinału 23. 11. 2008 w MDK w Opolu zakwalifikowali się:

Sandra Kopiec, Piotr Czioska, Agnieszka Martuszka, Nicola Stokłosa, Damian Zając, Marta Dąbrowska.

ZADANIA CAŁOROCZNE

1. Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

2.W listopadzie przeprowadzono wiele konkursów tematycznych: skoków na skakance, kręcenia hula-hop, konkursy plastyczne o tematyce jesiennej, quiz tematyczny o Andrzejkach.

Uczniowie byli nagradzani na bieżąco słodkimi upominkami i drobnymi gadżetami.

  1. Opieka nad gazetkami:
  1.  
    1. "Wieści świetlicowe" - zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy, (wszyscy wychowawcy świetlicy),
    2. gazetka informacyjna  w świetlicy - na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
    3. gazetka z aktualnościami - nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym: "Początek zimy, szaruga jesienna" (odp. D. Kondziela),
    4.  minigaleria - zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).
  1. Uzupełniliśmy wystrój świetlicy szkolnej o elementy dekoracyjne o tematyce jesiennej i zimowej ( D. Kondziela).
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma, opracowania naukowe itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków (np. "Detektyw Pozytywka" S. Wojciechowska-Szul, I. Brzeżańska przeprowadziła z uczniami cykl pt. "Lekcje przyrody"); rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności. Wychowawcy przygotowywali uczniów do konkursów o różnorodnej tematyce.
  4. Pozyskiwanie sponsorów - S. Wojciechowska-Szul zorganizowała kiermasz z okazji Andrzejek, z którego dochód - 73 PLN - został przeznaczony na rzecz świetlicy.

8.      8."Świat sztuki" - zajęcia z elementami arteterapii - I. Brzeżańska zapoznała uczniów z różnorodnymi technikami i materiałami plastycznymi, które wykorzystano do tworzenia prac o tematyce jesiennej - "Szaruga jesienna".

9.      9. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie - n-l monitorujący współpracę przeprowadził zajęcia nt. działalności schroniska, zapoznał uczniów ze specyfiką pracy schronisk dla zwierząt.

10.  10. Taniec nowoczesny z elementami jogi - cykl zajęć - A. Matukin-Pakuszyńska ćwiczyła z uczniami elementy układu choreograficznego.

11.  11. Realizacja kampanii "Szkoła bez przemocy":

a)      a) zostały zgłoszone projekty do konkursu grantowego zaproponowanego przez organizatora akcji:

-         - "Moje Groszowice - mój region, mój świat",

-         - "Śladami korzeni",

szczegóły i opisy projektów znajdują się w segregatorze "Szkoła bez przemocy 2008/2009".

b)      b)26. 11. 2008 odbył się czat internetowy z udziałem eksperta, p. Elżbietą Łyczewską ze Stowarzyszenia Katolicki Ruch Antynarkotyczny "KARAN" nt. Jak zastępować agresję?. Szczegółowy zapis czata znajduje się w segregatorze "Szkoła bez przemocy 2008/2009".

12.  12. Realizacja programu "Super Wiewiórka" .

D. Kondziela 18. 11. 2008 zaingurowała cykl zajęć "Super Wiewiórka" - co to jest PCK, czym się zajmuje, symbol PCK. Zajęcia nt. higieny rąk - praktyczne mycie rąk oraz owoców połączone z przygotowaniem i spożyciem posiłku.

PROGRAMY AUTORSKIE

1."Bądź sobą" - A. Matukin-Pakuszyńska - przeprowadziła z uczniami zajęcia integracyjne.

2."Mały Ratownik" - S. Wojciechowska - Szul - przeprowadziła zajęcia nt. opatrywania skaleczeń.

3."Mały Hubert" - A. Matukin-Pakuszyńska, S. Wojciechowska - Szul - w ramach działalności klubu odbyły się zajęcia nt. dokarmiania zwierząt podczas zimy.

4."Radość tworzenia - spotkania z wyobraźnią" - D. Kondziela  zapoznała uczniów z techniką "odbijanki", malowaniem farbami jesiennych pejzaży, wykorzystaniem farb w celu uzyskania różnych efektów w zależności od techniki malowania.

5."Chcesz żyć zdrowo - odżywiaj się prawidłowo" - D. Kondziela zapoznała uczniów z podstawowymi zasadami przygotowywania posiłków.

 

W   G R  U D N I U 2008

OBSZAR:

1. Tradycja i ceremoniał.

ZADANIA

1. Obchody Dnia Rodziny  (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

19. 12. 2008 odbył się Dzień Rodziny obchodzony w całej szkole.

W świetlicy szkolnej wszyscy wychowawcy świetlicy śpiewali z uczniami kolędy, czytali opowiadania i oglądali opowieści o treści świątecznej.

Uczniowie kolorowali również obrazki o tematyce świątecznej, wykonywali kartki świąteczne oraz uczyli się składać życzenia.

2. Zorganizowanie Mikołajek w świetlicy (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy uczyli się z uczniami pisania listów do Św. Mikołaja, zastanawiali nad własnym postępowaniem - czy zasługuję na prezent.

Uczniowie kolorowali również portrety Św. Mikołaja, wysłuchali opowiadania nt. powstania tradycji obdarowywania się prezentami.

3. Zorganizowanie kiermaszu bożonarodzeniowego (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy zaangażowali się w przygotowanie i przeprowadzenie kiermaszu: wykonanie ozdób świątecznych i choinkowych, stroików, witraży, kartek świątecznych, słodkich wypieków.

Uzyskany dochód - 135 PLN - został przeznaczony na potrzeby świetlicy oraz zakup nagród na Turniej Warcabowy Klas I-III.

PONAD TO

1. 12. 2008 - odbyło się spotkanie z funkcjonariuszem policji, który przeprowadził z uczniami pogadankę nt. bezpiecznego zachowania się na drodze oraz w autobusie szkolnym.

7.12. 2008 - odbył się Finał XII Festiwalu Piosenki Mikołajkowej w MDK w Opolu. W finale wystąpili: M. Dąbrowska, D. Zając przygotowywani przez A. Matukin-Pakuszyńską.

ZADANIA CAŁOROCZNE

1. Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki (odp. S. Wojciechowska-Szul).

2.W grudniu przeprowadzono wiele konkursów tematycznych: skoków na skakance, kręcenia hula-hop, konkursy plastyczne o tematyce świątecznej i mikołajkowej.

Uczniowie byli nagradzani na bieżąco słodkimi upominkami i drobnymi gadżetami.

5. 12. 2008 - D. Kondziela rozstrzygnęła konkurs "Prezent dla Św. Mikołaja" (10 uczestników), Przyznano tylko jedną nagrodę rzeczową - Natalia Żyła III b.

  1. Opieka nad gazetkami:
  1.  
    1. "Wieści świetlicowe" - zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy, (wszyscy wychowawcy świetlicy),
    2. gazetka informacyjna  w świetlicy - na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),
    3. gazetka z aktualnościami - nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym: "Barwy zimy" (odp. D. Kondziela),
    4. minigaleria - zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie

z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).

  1. Uzupełniliśmy wystrój świetlicy szkolnej o elementy dekoracyjne o tematyce   zimowej ( D. Kondziela, I. Brzeżańska).
  2. Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma, opracowania naukowe itp.).
  3. Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności. Wychowawcy przygotowywali uczniów do konkursów o różnorodnej tematyce.
  4. Pozyskiwanie sponsorów - wychowawcy świetlicy zorganizowali kiermasz bożonarodzeniowy, z którego dochód - 135 PLN - został przeznaczony na rzecz świetlicy.

11.  11. "Świat sztuki" - zajęcia z elementami arteterapii - I. Brzeżańska zapoznała uczniów z różnorodnymi technikami i materiałami plastycznymi, które wykorzystano do tworzenia prac o tematyce zimowej.

12.  12.Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie - n-l monitorujący współpracę przeprowadził zajęcia nt. działalności schroniska, odbyło się spotkanie z p. Michałem Kozłowskim, właścicielem schroniska, któremu zostały przekazane pieniądze - 161 PLN - ze zorganizowanego na ten cel kiermaszu.

13.  13.Taniec nowoczesny z elementami jogi - cykl zajęć - A. Matukin-Pakuszyńska ćwiczyła z uczniami elementy układu choreograficznego.

14.  14.Realizacja kampanii "Szkoła bez przemocy":

- 17. 12. 2008 odbył się czat internetowy z udziałem eksperta, p. Dariuszem Pietraszewskim ze Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu nt. wolontariatu szkolnego. Szczegółowy zapis czata znajduje się w segregatorze "Szkoła bez przemocy 2008/2009".

15.  15.Realizacja programu "Super Wiewiórka" .

D. Kondziela przeprowadziła z uczniami zajęcia nt. bezpiecznego poruszania się na drodze oraz w autobusie szkolnym.

PROGRAMY AUTORSKIE

1."Bądź sobą" - A. Matukin-Pakuszyńska - przeprowadziła z uczniami zajęcia nt. empatii - wyśmiewanie, poniżanie.

2."Mały Ratownik" - S. Wojciechowska - Szul - przeprowadziła zajęcia nt. pomocy przy bólach brzucha, nudnościach.

3."Mały Hubert" - A. Matukin-Pakuszyńska, S. Wojciechowska - Szul - w ramach działalności klubu odbyły się zajęcia nt. dokarmiania zwierząt podczas zimy.

4."Radość tworzenia - spotkania z wyobraźnią" - D. Kondziela  zapoznała uczniów z malowaniem farbami i innymi materiałami zimowych pejzaży.

5."Chcesz żyć zdrowo - odżywiaj się prawidłowo" - D. Kondziela zapoznała uczniów z podstawowymi zasadami higieny.

 

                     W   S T Y C Z N I U   2009

OBSZAR:

1.      1. Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich twórczego wykorzystania.

ZADANIA

1.      1.  Dzień Babci i Dzień Dziadka (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy wykonywali z uczniami laurki, kartki z życzeniami i wierszykami dla babci i dziadka. Dzieci kolorowały również obrazki, wykonywały portrety babci i dziadka.

2.      2. Turniej Warcabowy Klas I-III - poziom szkolny (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

14.01. 2009 - odbył się Turniej Warcabowy klas II.

W turnieju udział wzięli:

1.      1. Dominik Bełkot II c

2.      2. Natalia Piasecka II c

3.      3. Oskar Makowski II b

4.      4. Ewelina Atłachowicz II a

5.      5. Karolina Listowska II a

6.      6. Fliegner Bartosz IIa

7.      7. Fliegner Natalia IIa

8.      8. Veronica Kabata II a

9.      9. Kuba Skibiński II b

10.  10. Maja Matysek II b

11.  11. Karol Demel II b - II miejsce

12.  12. Franciszek Matejka II a - I miejsce

13.  13. Filip Nogosek IIc

14.  14. Łukasz Huncza II c

15.  15. Denis Smolarek II c - III miejsce

15.01. 2009 - odbył się Turniej Warcabowy klas III.

W turnieju udział wzięli:

1.Paweł Widera III a

2. Patrycja Świerc III a

3. Radosław Rogowski III a

4. Tomasz Plewka III a

5. Dominika Dycewicz III a

6. Tomasz Galikowski III a - II miejsce

7. Szymon Lisek III a - III miejsce

8. Kuba Tomanik III a

9. Paskal Dyga III a

10 Agnieszka Martuszka III a

11.Paweł Bożych III b - I miejsce

12. Agata Sachoń III b

13. Magdalena Zwardoń III b

16.01.2009 - odbył się Turniej Warcabowy klas I.

W turnieju udział wzięli

1.      1.     Ewa Filipkowska I b - III miejsce

2.      2.      Natalia Pleszczyńska I b - II miejsce

3.      3.      Paweł Bednarz I b - I miejsce

4.      4.      Magdalena Wojnarowska I b - IV miejsce

Przeprowadzenie turniejów, pozyskanie sponsorów nagród - wszyscy wychowawcy świetlicy.

Wykonanie dyplomów - A. Matukin-Pakuszyńska.

3.      3. Bezpieczna zima - przygotowanie do ferii (odpowiedzialni wszyscy wychowawcy świetlicy).

Wszyscy wychowawcy świetlicy przeprowadzili z uczniami pogadanki na temat bezpiecznego spędzania ferii zimowych w zależności od miejsca pobytu.

Uczniowie wykonywali prace plastyczne nt. bezpieczeństwa podczas ferii.

ZADANIA CAŁOROCZNE

1. Współpraca z MZK układa się pomyślnie, z pełnym zrozumieniem potrzeb naszej placówki. MZK zgodziło się na wykonywanie kursów na basen w II semestrze (odp. S. Wojciechowska-Szul).

2.W grudniu przeprowadzono wiele konkursów tematycznych: skoków na skakance, kręcenia hula-hop, konkursy plastyczne o tematyce świątecznej i mikołajkowej. Uczniowie byli nagradzani na bieżąco słodkimi upominkami i drobnymi gadżetami.

3.Opieka nad gazetkami:

a) "Wieści świetlicowe" - zaktualizowano najważniejsze wiadomości o świetlicy, (wszyscy wychowawcy świetlicy),

b)gazetka informacyjna  w świetlicy - na bieżąco uzupełniana o wiadomości otrzymywane od wychowawców klas, a także innych nauczycieli i rodziców uczniów (odp. D. Kondziela, S, Wojciechowska-Szul),

c)gazetka z aktualnościami - nawiązuje tematycznie do wydarzeń w roku szkolnym: "Bezpieczne ferie" (odp. A. Matukin-Pakuszyńska),

d)minigaleria - zaprezentowano prace uczniów związane tematycznie

z programem wychowawczym świetlicy szkolnej  (odp. I. Brzeżańska).

4.Uzupełniliśmy wystrój świetlicy szkolnej o elementy dekoracyjne o tematyce   zimowej ( D. Kondziela, I. Brzeżańska).

5.Wszyscy wychowawcy świetlicy odrabiali zadania domowe z uczniami, prowadzili zajęcia z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych usprawniających korzystanie z dotychczasowej wiedzy, pobudzających do dalszych poszukiwań (quizy, krzyżówki, zagadki, wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma, opracowania naukowe itp.).

6.Wszyscy wychowawcy świetlicy prowadzili zajęcia mające na celu rozpoznanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. Często wykorzystywano wydawnictwa encyklopedyczne, czasopisma. Proponowano zabawy i gry rozwijające pamięć, umiejętność spostrzegania, kojarzenia faktów i wyciągania logicznych wniosków; rozwiązywano zadania o zróżnicowanym stopniu trudności.

Wychowawcy przygotowywali uczniów do konkursów o różnorodnej tematyce.

7.Pozyskiwanie sponsorów - nie pozyskaliśmy w styczniu żadnego sponsora.

8."Świat sztuki" - zajęcia z elementami arteterapii - I. Brzeżańska zapoznała uczniów z różnorodnymi technikami i materiałami plastycznymi, które wykorzystano do tworzenia prac o tematyce zimowej.

9.Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w Opolu-Zakrzowie - n-l monitorujący współpracę przeprowadził zajęcia nt. działalności schroniska.

10.Taniec nowoczesny z elementami jogi - cykl zajęć - A. Matukin-Pakuszyńska ćwiczyła z uczniami elementy układu choreograficznego.

11.Realizacja kampanii "Szkoła bez przemocy":

- otrzymaliśmy informację z biura organizatora, że niestety nasze projekty nie zostały wybrane w konkursie grantowym,

- 28. 01. 2009 odbył się czt internetowy z udziałem p. Huberta czemierowskiego ze Stowarzyszenia Psychoprofilaktyki "Spójrz inaczej".

Szczegółowy zapis czata znajduje się w segregatorze "Szkoła bez przemocy 2008/2009".

12.Realizacja programu "Super Wiewiórka" .

D. Kondziela przeprowadziła z uczniami zajęcia nt. kultury spożywania posiłków.

PROGRAMY AUTORSKIE

1."Bądź sobą" - A. Matukin-Pakuszyńska - przeprowadziła z uczniami zajęcia będące kontynuacją nt. empatii - wyśmiewanie, poniżanie, dokuczanie.

2."Mały Ratownik" - S. Wojciechowska - Szul - przeprowadziła zajęcia nt. pomocy przy złamaniach i zwichnięciach.

3."Mały Hubert" - A. Matukin-Pakuszyńska, S. Wojciechowska - Szul - w ramach działalności klubu odbyły się zajęcia nt. zachowania zwierząt podczas zimy.

4."Radość tworzenia - spotkania z wyobraźnią" - D. Kondziela  kontynuowała cykl zajęć nt. wykorzystania różnorodnych materiałów przy tworzeniu zimowych pejzaży.

5."Chcesz żyć zdrowo - odżywiaj się prawidłowo" - D. Kondziela zapoznała uczniów z podstawowymi zasadami higieny.